Sunny Cars

Sunny Cars

Hoe usability meer auto's verhuurt

divider

De context

divider

Sunny Cars is de grootste en meest succesvolle verhuurder van vakantieauto's in Europa. Ze beschikt niet over een eigen wagenpark maar brengt het aanbod van alle gerenommeerde aanbieders samen en heeft er een totale service omheen gebouwd. Hierdoor worden klanten gedurende de hele customer journey - van oriëntatie tot en met after sales - op wenken bediend. De website vormt het hart van de diensten die ze aanbiedt.

Sunnycars wil voorop blijven lopen in haar markt. De organisatie speelt topsport, of zoals de Amerikanen zeggen: Een game of inches. Ze weet daarom ook hoe belangrijk het is om je service zo gebruiksvriendelijk mogelijk in te richten. Het is de optelsom van alle details die uiteindelijk bepaalt of je gaat winnen of verliezen. Hoe zorg je dat al die facetten die bij je service komen kijken, blijven kloppen in een wereld die steeds verandert?

De aanpak

divider

Wil je een goede website maken, dan zul je de complete service in kaart moeten brengen. Dat hebben we gedaan in sprint 0 waar we diverse maps hebben doorlopen. Deze gaven onder meer inzicht in de doelgroepen, de USP's, de stakeholders, het systeemlandschap, de funnel en de gewenste merkidentiteit. Met dat inzicht is de styletile gemaakt en zijn we tot de backlog gekomen.

Na totaal 8 sprints van 2 weken en een testsprint Sunnycars.nl klaar voor gebruik. Een spannend moment omdat de praktijk pas echt transparant maakt of de juiste keuzes zijn gemaakt en hoe het systeem staat. Natuurlijk kwamen er problemen naar voren. Maar de eerste metingen zijn veelbelovend. De bounce ratio's zijn sterk afgenomen, de conversie is met 19% toegenomen.

Sunny Cars logo

“De ontwikkeling en optimalisatie van onze website is een continu proces waarin we telkens leren en aanpassen. Het ontwikkelen in SCRUM was voor ons een nieuwe ervaring, maar past heel goed bij ons. Door de korte lijnen met het team, en door zelf actief mee te werken, kunnen we steeds snel schakelen en bijsturen. Zo blijven we op de goede weg.”

Suzanne Al
case-intro-mockup

Peut

Hoe gewoon bijzonder wordt

Bekijk case study
case-intro-mockup

Red Alert App

Een app die levens redt

Bekijk case study
case-intro-mockup

Leggle

Jouw jurist zo gevonden

Bekijk case study
case-intro-mockup

TEDxAmsterdam

Voor het eerst een interactieve app voor TEDx

Bekijk case study
case-intro-mockup

HealthCity

Exclusiviteit vraagt om een premium look & feel

Bekijk case study
case-intro-mockup

Sunny Cars

Hoe usability meer auto's verhuurt

Bekijk case study
case-intro-mockup

Energyworx

Big fun met big data

Bekijk case study
case-intro-mockup

Hop for Her

Persuasive design met storytelling

Bekijk case study
case-intro-mockup

Markeur

Nieuwe huisstijl, nieuw geluid

Bekijk case study
case-intro-mockup

Barbatruck

Faam begint bij een mooie naam

Bekijk case study