Peut

Peut

Hoe gewoon bijzonder wordt

divider

De context

divider

Coöperatieve Vereniging De Vrije Pomp (DVP) is begin 2014 opgericht door zelfstandige pomphouders. Zij zijn ontevreden over de bewegingsvrijheid die ze krijgen van de grote oliemaatschappijen die hun oor alleen maar naar de wereldhandel laten hangen. Zelfstandige ondernemers willen juist de band versterken met hun lokale omgeving. De belangen lopen dus ver uiteen.

De Vrije Pomp wil vooral een eerlijke balans brengen in haar relatie met grote merken die zij voeren. Ze wil betere voorwaarden afdwingen door een alternatief te bieden waarbij er wel alle vrijheid is om naar eigen idee en ideaal te ondernemen. Dat begint met de durf om een David-Goliath gevecht aan te gaan. En een goed plan.

De aanpak

divider

In twee dagen co-creatie met 15 ondernemers is de strategie bepaald. We willen het laagdrempelig maken om je aan te sluiten en hanteren daarom drie niveaus waarop je kunt instappen. Je kunt gezamenlijk brandstof inkopen, gezamenlijk een Travelcard voeren en overgaan naar hun eigen merk. Dat merk is Peut geworden. En heeft dankzij storytelling een hoop stof doen opwaaien.

Peut laat een ander en eigen geluid horen: Rebels, no-nonsense en oer-Nederlands. De storytelling heeft het merk in één keer zo stevig neergezet dat de ene na de andere ondernemer overstapt naar het sympathieke nieuwe merk. Met succes. Bekijk de case en luister ook naar Tom van 't Hek op BNR Radio. Laatste tip: onze blogpost.

BNR nieuwradio logo

Peut aankondiging

BRN Nieuwsradio, 7 november 2014 om 08:51

“Noem de naam, want ik ben dol op die nieuwe naam”

Tom van ‘t Hek
BNR nieuwradio logo

Peut interview

BRN Nieuwsradio, 7 november 2014 om 09:03

“Uiteindelijk moet je dan toch een goed bureau in handen nemen”

Pieter van Gennep
9
case-intro-mockup

Van der Valk

Van 60 meningen naar één goed plan

Bekijk case study
case-intro-mockup

HealthCity

Exclusiviteit vraagt om een premium look & feel

Bekijk case study
case-intro-mockup

Barbatruck

Faam begint bij een mooie naam

Bekijk case study
case-intro-mockup

Sunny Cars

Hoe usability meer auto's verhuurt

Bekijk case study
case-intro-mockup

Energyworx

Big fun met big data

Bekijk case study
case-intro-mockup

Markeur

Nieuwe huisstijl, nieuw geluid

Bekijk case study
case-intro-mockup

Red Alert App

Een app die levens redt

Bekijk case study
case-intro-mockup

Leggle

Jouw jurist zo gevonden

Bekijk case study
case-intro-mockup

Hop for Her

Persuasive design met storytelling

Bekijk case study