Leggle

Leggle

Jouw jurist zo gevonden

divider

De context

divider

In elke branche ontstaan lean & mean platforms waar vraag en aanbod worden samengebracht. Denk aan de zorg (www.wijzelf.nl), de horeca (www.thuisbezorgd.nl) en de leisure markt (www.airbnb.nl). Hetzelfde gebeurt natuurlijk op juridisch gebied. Daar schieten de online initiatieven als paddenstoelen uit de grond. Je kunt je afvragen of er dan nog ruimte is voor het volgende platform.

DAS Rechtsbijstand meent van wel. Enerzijds is het een strategische zet; je wilt namelijk niet toekijken terwijl die markt online volwassen wordt. Anderzijds is er nog niet een sterk herkenbaar merk op de markt dat het allemaal net even anders aanpakt. Daarbij, geen van die concurrenten heeft natuurlijk de slagkracht van DAS Rechtsbijstand achter zich. Reden genoeg voor een start-up.

De aanpak

divider

We startten met de werknaam Legal Connect en een theoretisch kader dat van te voren was uitgedacht. Na een reeks co-creatieve maps was er voldoende voeding en overtuiging om het merk in de steigers te zetten. De stakeholders, positionering, customer journey, brandstory en de contouren voor de visual identity waren helder voordat de merknaam werd gekozen: Leggle.

Na de mapping fase zijn we in scrum naar een minimal viable product toe gaan werken, om vervolgens te leren van de ervaringen van onze gebruikers: Zelfstandige juristen en consumenten. Vanuit verkregen data en kwalitatieve onderzoeken hebben we het merk, de usability maar ook de marketing stapsgewijs verbeterd. En daarmee ook de resultaten. Gaan we winnen? Zou wel Leggle zijn.

case-intro-mockup

Peut

Hoe gewoon bijzonder wordt

Bekijk case study
case-intro-mockup

Red Alert App

Een app die levens redt

Bekijk case study
case-intro-mockup

Van der Valk

Van 60 meningen naar één goed plan

Bekijk case study
case-intro-mockup

TEDxAmsterdam

Voor het eerst een interactieve app voor TEDx

Bekijk case study
case-intro-mockup

HealthCity

Exclusiviteit vraagt om een premium look & feel

Bekijk case study
case-intro-mockup

Sunny Cars

Hoe usability meer auto's verhuurt

Bekijk case study
case-intro-mockup

Energyworx

Big fun met big data

Bekijk case study
case-intro-mockup

Hop for Her

Persuasive design met storytelling

Bekijk case study
case-intro-mockup

Markeur

Nieuwe huisstijl, nieuw geluid

Bekijk case study
case-intro-mockup

Barbatruck

Faam begint bij een mooie naam

Bekijk case study