case-intro-mockup

Agile Marketing

Maak campagnes meetbaar en stapsgewijs beter

divider

Er zijn twee redenen waarom Agile Marketing een vlucht neemt. De wereld verandert in rap tempo. Daar moet je met je marketing snel op kunnen reageren. Daarnaast zijn we steeds beter in staat om de impact van marketing te meten.

Agile Marketing laat je meebewegen met veranderingen in de markt. Je start met een stevig onderbouwd uitgangspunt en leert van meetbare resultaten waarmee je jouw marketing efforts optimaliseert. Dit is een proces dat nooit stopt. Een wereld die continu beweegt, dwingt je steeds te veranderen.

Agile Marketing maakt je wendbaar

Er zijn twee redenen waarom Agile Marketing een vlucht neemt. De wereld verandert in rap tempo. Daar moet je met je marketing snel op kunnen reageren. Daarnaast zijn we steeds beter in staat om de impact van marketing te meten.

Agile Marketing laat je meebewegen met veranderingen in de markt. Je start met een stevig onderbouwd uitgangspunt en leert van meetbare resultaten waarmee je jouw marketing efforts optimaliseert. Dit is een proces dat nooit stopt. Een wereld die continu beweegt, dwingt je steeds te veranderen.

divider

"Met onze start-up Leggle hebben we grote ambities, maar een gelimiteerd budget om de motor draaiende te krijgen. Een flinke lanceringscampagne geeft nul garanties. Agile Marketing laat ons op kleine schaal proberen, leren en bij meetbaar succes opschalen."

Norbert Zoet, Manager Leggle

Van meetbaar naar wendbaar

divider

Agile Marketing is een methode die uiteenzet hoe je outbound en inbound marketingprocessen inricht om op lange termijn duurzaam rendement te boeken. Centraal staan KPI’s. Alleen als je inzicht hebt in het effect van je inspanningen, ben je wendbaar.

Outbound versus inbound marketing

Met outbound marketing gebruik je spierballen: geld. Je zet betaalde media in om je doelgroep te bereiken. Met een klein percentage dat over gaat tot aankoop kun je een relatie opbouwen. De rest ben je snel kwijt. Wél ben je bij een grote groep zichtbaar geweest, maar daarvoor betaal je een prijs.

Bij inbound marketing gebruik je je hersens. Door interessante content te publiceren, trek je oprecht geïnteresseerden naar je website. Door ze stapsgewijs relevante informatie te bieden - afhankelijk van hun positie in de funnel - leren zij wat jouw product of dienst voor hen kan betekenen. Het vraagt om een lange adem en aandacht voor details.

Natuurlijk, niet iedereen wordt klant. Wél kunnen heel veel mensen iets over je product of dienst lezen en navertellen. Met alle gepubliceerde content blijf je structureel vindbaar op het web.

Waarom vandaag beginnen met inbound marketing?

Wie kijkt er nog lineair geprogrammeerde televisie? Steeds meer mensen kijken on demand. Ondertussen groeit er een generatie op waarbij ad blockers common practise zijn. De klant bepaalt. Hij zoekt en vindt wat hij nodig heeft via search engines. De strijd om oprechte aandacht is gaande.

Oprechte aandacht vereist goede en relevante content. Dat betekent dat je de juiste doelgroep aanspreekt met een aansprekend verhaal op de juiste plek en tijd. Je investeert hiermee in blijvende online presence en engagement met je klant. Ook al werken traditionele alternatieven goed, het is raadzaam om nu te beginnen. Je wilt een voorsprong opbouwen, voordat je concurrent het doet.

Outbound and Inbound

Behoefte aan personalisatie groeit

Zoek je optimale engagement, dan wil je dichtbij je doelgroep komen en haar van relevante content voorzien. Maar hoe doe je dat als je doelgroep groot is? Met marketing automation en landingspagina's die zijn ontworpen voor persona's. Dat werpt vruchten af. Neem de case van Docusign.

In 2014 besloot Docusign doelgroep specifieke content te gaan publiceren. Dit leidde binnen een jaar tot 300% extra pageviews en 22% groei in sales. In totaal hadden ze 59% van de getargete bedrijven bereikt.

Waarom is Aan Zee jouw partner voor Agile Marketing?

divider

Snelheid en agile werken zijn als broer en zus. Ze horen bij elkaar. Aan Zee heeft hiervoor alle disciplines aan boord: Strategie, creatie, development en de performance marketeer. In co-creatie creëren we een uitgekiende mix van marketingtactieken met maximale integratie van alle disciplines.

Hoe agile wil je worden in je marketing?

divider

Een vraag waarvan het antwoord bepalend is voor de impact op je organisatie. Kans is namelijk groot dat je aardig wat veranderingen moet doorvoeren om het mogelijk te maken.

Maak een snelle scan met onze Agile Marketing Grader. Dan weet je waar je staat en heb je meteen een opmaat naar jouw persoonlijke Agile Marketing roadmap.

Sprint 0
Agile Marketing

In co-creatie brengen we in kaart waar je staat en heen wilt. We realiseren het strategisch fundament dat agile werken mogelijk maakt.

Web
Analytics

De uitkomst van Sprint 0 helpt om webanalytics goed aan te sluiten op de beoogde service en de KPI's die aan je ambities zijn gekoppeld.

Outbound
Services

Lean en mean ontwikkelen we paid advertising. Structureel verhogen we conversie door te proberen, leren en te optimaliseren.

Inbound
Services

Content kent veel vormen. Ook als het gaat om de manieren waarop je het kunt publiceren, monitoren en meten.

Community
Management

Publiceer je crossmediaal veel content? Aan Zee helpt je met moderaten en engagement aan te gaan met je doelgroep.

Online Marketing
Training

We leggen een stevige basis en weten uit ervaring dat learning by doing ervoor zorgt dat de kennis die je opdoet werkelijk beklijft.